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Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Jugendbildung
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2020063009125720896 / 304185-2020
Veröffentlicht :
30.06.2020
Angebotsabgabe bis :
28.07.2020
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Verhandlungsverfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
80310000 - Jugendbildung
DE-Eschborn: Jugendbildung

2020/S 124/2020 304185

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
E-Mail: [6]tobias.fila@giz.de
Telefon: +49 6196792332
Fax: +49 619679802332

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y5UK/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y5UK
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81247657-Employment Oriented Vocational Training in Skilled Crafts
Referenznummer der Bekanntmachung: 81247657
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
80310000 Jugendbildung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The project aims to enable youth and young adults from the group of
vulnerable Jordanians and Syrian refugees to take advantage of
employment opportunities in the skilled crafts sector. This will be
achieved by improving vocational qualification in selected skilled
crafts professions as well as by enhancing target group and
sector-specific information and counselling offers. Accordingly, the
implementation is divided into two fields of action: Pathways to
training and employment in the skilled crafts sector and Vocational
qualification in skilled crafts occupations.

Close cooperation with the German Confederation of Skilled Crafts is a
core element of the project. The German Confederation of Skilled Crafts
(ZDH) forms the interface between the project and the skilled crafts
organisations in Germany. The development and implementation of
qualification measures and capacity development measures is carried out
in cooperation with the selected skilled crafts organisations.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00 Not specified
Hauptort der Ausführung:

00000 Jordan.
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Jordan has about 10.5 million inhabitants, of whom almost 70 % are
under 30 years old. In addition, there is a high number of Syrian
refugees in particular, who live in Jordan and are looking for work.
Although skilled crafts offer a comparatively high employment
potential, potential employers complain that qualified workers are hard
to find. A job in the skilled crafts sector is often not perceived as
an attractive and desirable option, partly because of inadequate pay.

Many young people work in the informal sector, which provides more than
40 per cent of employment. Others are underemployed or often unable to
generate sufficient income as self-employed.

In May 2019, a new law was passed for the TVET sector in Jordan, for
example to improve cooperation between private and public actors, to
adapt curricula to the needs of the labour market and to develop
standards for accreditation and certification processes. The aim is
also to improve the provision of career counselling.

The aim of this tender is to increase the decision-making and
employability of Jordanian and Syrian young people in order to better
recognize and take advantage of employment opportunities in the skilled
crafts sector by developing virtual occupational information for the
Jordanian TVET sector. To this end, orientation films in VR format are
to be produced in cooperation with relevant Jordanian partner
institutions (e.g. training centres, technical universities, Ministry
of Labour, etc.), which will give the target group (young people and
their parents) an understanding of the everyday working life of
selected skilled crafts occupations and increase their interest in
participating in vocational training and/ or working in the skilled
crafts sector. The tender includes the implementation of a needs
analysis for the selection of ten occupations, capacity development
measures for relevant actors, the creation of storyboards for the VR
videos and their production. To ensure cultural and linguistic
authenticity, the videos will be shot with Jordanians in Jordan. The
language used in the videos is Arabic (Jordanian dialect). Close
contact with partner institutions of the project, e.g. Ministry of
Labour, state training centres, is planned. Therefore, a high degree of
professionalism in dealing with political decision-makers as well as
intercultural competence is required. After their production, the VR
videos will be handed over to selected Jordanian partner institutions.
In a total of up to ten training sessions, employees of each of the
seven selected partner organisations and institutions are to learn how
to best use the VR videos, make them accessible to the target group and
develop new VR videos in the future. In addition, the contract includes
the organisation of at least two PR events in Jordan.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 18
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ is entitled to extend the period for fulfilment of the original
contract by unilaterally notifying the contractor. For details, please
see the special terms and conditions.
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 3
Höchstzahl: 5
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1) trading name and address, commercial register number;

2) eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply;

3) eligibility declaration subcontractors if applicable;

4) association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) declaration on the average annual turnover for the last 3 financial
years (last-but-four financial year can be included in case of
invitation to tender held within 6 months of end of last financial
year);

2) declaration on the number of employees as at 31.12 of the previous
year.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) average annual turnover for the last 3 years at least EUR 300
000.00;

2) number of employees as at 31.12 of the previous year at least 5
persons.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

It is necessary to provide references in the technical field VR video
production and career guidance and counselling/career orientation with
a minimum commission value of EUR 30 000.00.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) at least 3 reference projects in the technical field VR video
production and career guidance and counselling/career orientation and
at least 1 reference projects in the region MENA in the last 3 years;

2) the technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of EUR 30 000.00.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der
Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
Verhandlungen durchzuführen
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 28/07/2020
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 27/08/2020
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:

The communication takes place exclusively via the project area of the
portal.

Notices-ID: CXTRYY6Y5UK
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163

Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as

1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected.

2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the contracting
authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids.

4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the contracting authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
26/06/2020

References

6. mailto:tobias.fila@giz.de?subject=TED
7. https://www.giz.de/
8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y5UK/documents
9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y5UK
10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
11. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
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