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Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Bonn - Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2020032309143932048 / 138952-2020
Veröffentlicht :
23.03.2020
Angebotsabgabe bis :
21.04.2020
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Verhandlungsverfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
75211200 - Wirtschaftshilfe an das Ausland
DE-Bonn: Wirtschaftshilfe an das Ausland

2020/S 58/2020 138952

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Postanschrift: Friedrich-Ebert-Allee 32 + 36
Ort: Bonn
NUTS-Code: DEA22
Postleitzahl: 53113
Land: Deutschland
E-Mail: [6]britta.nietfeld@giz.de
Telefon: +49 22844601854
Fax: +49 2284460801854

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y6P7/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y6P7
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH)
wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81254838-Programme Supporting Colombia in the Implementation of its
NDC (NDC Policy Programme) Strengthening MRV and M&E Systems
Referenznummer der Bekanntmachung: 81254838
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75211200
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The programme aims to strengthen the coordination of the implementation
of relevant climate mitigation and adaptation measures by the Colombian
Ministry of Environment and other actors from the public and private
sectors in the framework of Colombia's NDC. Priority areas include
supporting sectoral and regional partners in integrating mitigation and
adaptation measures into two agricultural value chains, improving
institutional structures for the effective implementation of NDCs at
national and subnational levels, and strengthening the MRV and M&E
monitoring systems. In this context, the programme also contributes to
reaching the goals of the national development strategy. In addition,
the exchange and knowledge management with all IKI projects in Colombia
and the BMU will be strengthened through a national IKI Alliance,
programme experience will be fed into international forums and a
contribution to the NDC's ambition increase linked to international
funding.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:

Colombia.
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Colombia's nationally determined contributions (NDC) aim to reduce
emissions by 20 % by 2030 (30 % with international support). They cover
all relevant macroeconomic areas and relate to measures in the LULUCF,
agriculture, energy, transport, industry and waste sectors. In a
country with a very high vulnerability to extreme weather events,
adaptation is seen as a basic requirement for sustainable development
and a further priority of the NDC.

The NDC Policy Programme aims to strengthen the efficient and effective
coordination of the Ministry of Environment and Sustainable Development
(Minambiente) and other actors from the public and private sectors in
relevant climate mitigation and adaptation measures from selected
agricultural value chains and their contribution in the implementation
of the Colombian NDC. In this sense, priority measures include
supporting sectoral and regional partners in integrating mitigation and
adaptation measures into selected value chains, improving institutional
structures for implementing the NDC at national and sub-national
levels, and specifically for the purpose of these ToRs, strengthening
the local Monitoring, Reporting and Vericfication (MRV) and Monitoring
and Evaluation (M&E) systems with emphasis on the agricultural sector.
Thus, the establishment of institutional structures and technical
know-how of both MRV and M&E systems should be accomplished.

The programme's steering committee is composed of the Colombian
Ministry of the Environment which is also the programme's political
partner institution, as well as the Ministry of Agriculture and GIZ and
the National Planning Authority (Departamento Nacional de Planeación
DNP). In October 2019 the steering committee selected five agricultural
value chains (dairy products, meat products, cocoa, potatoes and maize)
for further analysis. The International Center for Tropical Agriculture
(Centro Internacional de Agricultura Tropical CIAT) currently
analysing the value chains based on various criteria (e.g. reduction
and adaptation potential, contribution to the national gross domestic
product). The CIAT study should be submitted by the end of April 2020
and will provide the basis for the NDC Policy Programme's Steering
Committee to decide in which two value chains the mitigation and
adaptation measures are to be implemented on a pilot basis. The pilot
areas and the description of the detailed pilot measures should be
finalised by the end of July 2020. It is for these pilot measures that
local MRV and M&E systems must be designed and developed; these in turn
should contribute to the improvement of the national MRV and M&E
systems.

The contractor will be responsible for the implementation of Outcome 3
of the programme: The national MRV and M&E system has been improved in
its management and alignment with international standards.

In particular, the contractor should implement the following:

1) Support partners in collecting data on the pilot measures and
feeding them into the national MRV and M&E systems.

2) Advise the national partners in the development of the national MRV
and M&E systems considering project experiences, national needs and
priorities and international requirements.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Beginn: 01/10/2020
Ende: 31/03/2023
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 1
Höchstzahl: 4
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

A selection will be made under all eligible participants based on the
following criteria:

Technical experience

1) Elaboration of MRV/M&E systems for climate change/GHG
emissions/adaptation 10 %

2) Information management, analysis and evaluation 10 %

3) MRV/M&E regulations and frameworks in the UNFCCC context 10 %

4) Linking local or regional MRV/M&E instruments with the national
monitoring systems 10 %

5) Implementation of MRV/M&E systems in agriculture sector 10 %

6) Regional experience in the region Latin America and the Caribbean 30
%

7) Experiennce of development Projects 20 %.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1) Trading name and address, commercial register number.

2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply.

3) Eligibility declaration subcontractors if applicable.

4) Association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) Average annual turnover for the last 3 years.

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) Average annual turnover for the last 3 years: at least EUR 800
000.00.

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: at least 5
persons.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

III.1.3).
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) At least 3 reference projects in the technical field Information
management and design of MRV/M&E systems and at least 2 reference
projects in the region in the region Latin America and the Caribbean in
the last 3 years.

2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of EUR 250 000.00.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks
schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu
verhandelnden Angebote
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
Verhandlungen durchzuführen
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 21/04/2020
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 04/05/2020
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

The communication takes place exclusively via the project area of the
portal.

Notice-ID: CXTRYY6Y6P7
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163

Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as:

1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected;

2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;

3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the contracting
authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids;

4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the contracting authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
19/03/2020

References

6. mailto:britta.nietfeld@giz.de?subject=TED
7. https://www.giz.de/
8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y6P7/documents
9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y6P7
10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
11. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
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