(1) Searching for "2020011009105373234" in Archived Documents Library (TED-ADL)
Ausschreibung: Technischer Simulator für Forschung, Prüfungen und Wissenschaft - DE-München
Technischer Simulator für Forschung, Prüfungen und Wissenschaft
Dokument Nr...: 10491-2020 (ID: 2020011009105373234)
Veröffentlicht: 10.01.2020
*
DE-München: Technischer Simulator für Forschung, Prüfungen und Wissenschaft
2020/S 7/2020 10491
Auftragsbekanntmachung
Lieferauftrag
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Fraunhofer Gesellschaft zur Förderung der
Angewandten Forschung e.V. Über Vergabeportal Deutsche eVergabe
Postanschrift: Hansastr. 27c
Ort: München
NUTS-Code: DE212
Postleitzahl: 80686
Land: Deutschland
E-Mail: [6]fraunhofer@deutsche-evergabe.de
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: [7]http://www.fraunhofer.de
Adresse des Beschafferprofils: [8]http://www.deutsche-evergabe.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[9]http://www.deutsche-evergabe.de
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[10]http://www.deutsche-evergabe.de
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Research company registered association
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Research and development
Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
1 x HIL Simulator
Referenznummer der Bekanntmachung: E_035_336256 deyda-bla
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
38970000
II.1.3)Art des Auftrags
Lieferauftrag
II.1.4)Kurze Beschreibung:
Subject of the invitation to tender is an HIL simulator system that
will be installed in a scientific research and development laboratory
of Fraunhofer ISE, performing Hardware-in-the-Loop (HIL) tests on
electric energy components and systems. The technical purpose of the
HIL simulator is the emulation of power electronic parts and grid
components/systems in order to test the electric properties of
distributed inverter driven energy systems, such as micro grids. Also
certified testing of components, e.g. electric vehicle charging
infrastructure, should be possible.
The requested HIL simulator will be the central instance in the
laboratory it is connected with. Core of the desired system is a real
time computer (HIL PC), which is the platform of the simulations. This
resource can model arbitrary grids and energy systems. It is connected
via the HIL-interface to the remaining infrastructure of the lab, which
are mainly amplifiers to emulate grid connections or sources and sinks.
Other devices under test can be connected via other communication
channels.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: DE131
Hauptort der Ausführung:
79110 Freiburg.
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
Subject of the invitation to tender is an HIL simulator system that
will be installed in a scientific research and development laboratory
of Fraunhofer ISE, performing Hardware-in-the-Loop (HIL) tests on
electric energy components and systems. The technical purpose of the
HIL simulator is the emulation of power electronic parts and grid
components/systems in order to test the electric properties of
distributed inverter driven energy systems, such as micro grids. Also
certified testing of components, e.g. electric vehicle charging
infrastructure, should be possible.
The requested HIL simulator will be the central instance in the
laboratory it is connected with. Core of the desired system is a real
time computer (HIL PC), which is the platform of the simulations. This
resource can model arbitrary grids and energy systems. It is connected
via the HIL-interface to the remaining infrastructure of the lab, which
are mainly amplifiers to emulate grid connections or sources and sinks.
Other devices under test can be connected via other communication
channels.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 8
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:
Option 1: double simulation capability;
Option 2: license for 3 years;
Option 3: license for 5 years;
Option 4: maintenance;
Option 5: mobile measurement units.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben
Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
The documents listed in the following must be presented in full with
the tender. Incomplete documents could lead to exclusion from the
procedure.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
1) Designation of the company revenue for the last 3 business years;
2) Self-declaration regarding the absence of exclusion criteria
pursuant to § 123 and § 124 of the German Act Against Restraints of
Competition (GWB);
3) Self-declaration that the technical support by phone or email should
be available within 1 working day (Mo-Fr from 08.00 to 17.00).
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
1) Company profile;
2) References from comparable projects not more than 3 years old
(minimum information: name of the clients and contacts including
contact data). If, for reasons of data protection, you are not allowed
to name your contact persons, please categorize your client (research,
industry, other public clients).
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
In the event that subcontractors are used, they must be named and their
suitability is likewise to be substantiated on the basis of the listed
documents under III.1). Furthermore, it must be confirmed that they
will be available if the order is placed; their share in the scope of
the contractual object must be stated.
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 10/02/2020
Ortszeit: 10:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch, Deutsch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 21/03/2020
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 10/02/2020
Ortszeit: 10:30
Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:
Request of documents available at: the award documents can be
retrieved exclusively through the award portal of the German eVergabe
at [11]www.deutsche-evergabe.de With the tender submission, contenders
are also subject to the provisionsregardingunsuccessful tenders (§134
GWB [German Act Against Restraints of Competition]). Questions or
remarks from the tenderer must be sent, in English only, exclusively
via email to the contact point named under No I.1). As far as relevant,
responses to the questions or remarks of the tenderer shall also be
sent to all other tenderers.
Pursuant to Section 9 Par. 3 S. 2 VgV (German public procurement
regulation), the contract notice and the award documents are available
to you at the German eVergabe with or without registration.
Please note that registration is required for requests to participate,
tender submissions and tenderer questions.
We therefore recommend early registration, also in order to receive any
tenderer information; you otherwise bear the risk of possible tender
exclusion.
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
Instruction on available legal remedies
A request for review is inadmissible if more than 15 calendar days have
passed since the receipt of the notification from the ordering party
indicating a lack of willingness to help with the objection (§ 160 Par.
3 Clause 1 No 4 GWB ). A
request for review is additionally inadmissible if the contract has
been awarded before the Vergabekammer
has informed the ordering party of the request for review (§§ 168 Par.
2 Clause 1, 169 Par. 1 GWB). The award of the contract is possible 15
calendar days after the dispatch of the tenderer information pursuant
to § 134 Par. 1 GWB. If the information is sent electronically or via
fax, this time period is reduced to ten calendar days (§ 134 Par. 2
GWB). The time period begins on the day after the dispatch of the
information by the ordering party; the day on which it is received at
the concerned tenderer and applicant is not relevant. The admissibility
of a request for review furthermore presupposes that a complaint has
been made to the ordering party with regard to the asserted procurement
violations within 10 days after knowledge was obtained of it (§ 160
Par. 3 Clause 1 No 1 GWB). Complaints regarding violations of
procurement rules that are apparent on the basis of the announcement
must be made to the ordering party before the expiration of the time
period named in the announcement for the application or for the
tendering (§ 160 Par. 3 Clause 1 No 1 GWB). Complaints regarding
violations of procurement rules that do not become apparent until
appearing in the award documents must be made to the ordering party no
later than by the expiration of the time period for the application or
for the tendering (§ 160 Par. 3 Clause 1 No 1 GWB).
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
Offizielle Bezeichnung: Fraunhofer Gesellschaft zur Förderung der
Angewandten Forschung e.V. über Vergabeportal eVergabe
Postanschrift: Hansastraße 27c
Ort: München
Postleitzahl: 80686
Land: Deutschland
E-Mail: [12]einkauf@zv.fraunhofer.de
Internet-Adresse: [13]http://www.fraunhofer.de
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
08/01/2020
References
6. mailto:fraunhofer@deutsche-evergabe.de?subject=TED
7. http://www.fraunhofer.de/
8. http://www.deutsche-evergabe.de/
9. http://www.deutsche-evergabe.de/
10. http://www.deutsche-evergabe.de/
11. http://www.deutsche-evergabe.de/
12. mailto:einkauf@zv.fraunhofer.de?subject=TED
13. http://www.fraunhofer.de/
--------------------------------------------------------------------------------
Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
The Office for Official Publications of the European Communities
The Federal Office of Foreign Trade Information
Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
|