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Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2019081209223077373 / 380040-2019
Veröffentlicht :
12.08.2019
Angebotsabgabe bis :
09.09.2019
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Offenes Verfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
75211200 - Wirtschaftshilfe an das Ausland
DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland

2019/S 154/2019 380040

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Legal Basis:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
Eschborn
65760
Deutschland
Kontaktstelle(n): Friedrich Graf von Wesphalen and Partner mbB
Rechtsanwälte
Telefon: +49 69719189012
E-Mail: [1]giz.ausschreibungen@fgvw.de
NUTS-Code: DE71A

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[3]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YD9S/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[4]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YD9S
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81245420-Improving Basic Education, Malawi
Referenznummer der Bekanntmachung: 81245420
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75211200
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The BMZ has commissioned GIZ to implement the 3 years project
Improving Basic Education in Malawi. The aim of the project is to
improve the quality of teacher training. The contractor is responsible
to improve the use of ICT for teaching and learning in teacher
training. The pedagogically guided use of ICT shall support lecturers
and student teachers to meet the requirements of the new curriculum
which promotes self-directed learning in order to improve learning
performance of student teachers. Thus, ICT will contribute to improving
the quality of teacher training. The capacity development of the
management, lecturers and student teachers at TTCs shall be improved by
using ICT-based learning resources. ICT should be integrated into
teacher training in a pedagogically meaningful way. In addition, the
evaluation and effective use of information and material for teaching
and learning will be practiced.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:

00000 Malawi.
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Short description of the project:

The German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development
(BMZ) has commissioned GIZ to implement the project Improving Basic
Education in Malawi over a period of 3 years. The aim of the project
is to further improve the quality of teacher training.

The new project will be implemented in four areas of interventions:

1) Establishing an evaluation system to assess the achievement of the
national standards for teacher training;

2) Improving the capacities of teacher training institutions in the
implementation of the new teacher training curriculum;

3) Strengthening the capacities of practical schools in the supervision
of student teachers; and

4) Improving the use of information and communication technologies
(ICT) for teaching and learning.

The target group of the project are students at the 8 public Teacher
Training Colleges (TTC), lecturers from TTCs and Montfort Special Needs
Education College. 5 500 primary school pupils are also targeted
indirectly. Teachers at the Teaching practice schools (TPS) are
considered as well.

Tasks to be performed by contractors:

The contractor is responsible for the implementation of output 4 in
close cooperation and agreement with the person responsible for the
overall project.

Output 4 aims to improve the use of ICT for teaching and learning in
teacher training. The pedagogically guided use of ICT shall support
lecturers and student teachers to meet the requirements of the new
curriculum for the promotion of self-directed learning and to improve
learning performance of the student teachers. Thus, ICT will contribute
to improve the quality of teacher training (module objective). The
capacity development of management, lecturers and student teachers at
TTCs shall be improved by using ICT-based learning resources. ICT
should be integrated into teacher training in a pedagogically
meaningful way. In addition, the evaluation of information and
materials and their effective use for teaching and learning will be
practiced. The underlying assumption is that the early introduction of
students to ICT as a mean of self-directed learning also strengthens
competences and motivation for lifelong learning.

The contractor is responsible for the following tasks:

give technical advice to and training of TTC lecturers and students
in teaching practice schools in using ICT technologies for teaching.
This must be in line with the requirements of the revised Initial
primary teacher education (IPTE) curriculum and the National standard
of teacher education (NSTE),

facilitate access to ICT material for student teachers in all public
TTCs and Montfort College and to set up infrastructure and determine
technology solutions for the digital library,

provide organisational advice to TTCs on the management of the use of
ICT,

coordinate with partners and other stakeholders on integrated
approaches for the use of ICT in teaching and learning,

compile teaching and learning resources electronically according to
the IPTE curriculum and further studies,

coordinate specific ICT- enabled in-service training to selected TPS
staff (hardware, software, and capacity development),

support implementation of the Blended Learning Course on Inclusive
Education for 400 student teachers facilitated by Monfort College.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 20
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1) Trading name and address, commercial register number, brief company
profile, contact in event of queries;

2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply;

3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;

4) Association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) Average annual turnover for the last 3 years at least 450 000 EUR;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year at least 10
persons.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) Average annual turnover for the last 3 years at least 450 000 EUR;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year at least 10
persons.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) At least three (3) reference projects in the technical field
Information and Communication Technology (ICT) and at least three (3)
reference projects in the region Africa in the last 3 years;

2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 250 000 EUR.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) At least three (3) reference projects in the technical field
Information and Communication Technology (ICT) and at least three (3)
reference projects in the region Africa in the last 3 years;

2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 250 000 EUR.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 09/09/2019
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 28/11/2019
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 09/09/2019
Ortszeit: 12:05

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Communication/questions can only be submitted using GIZ's eProcurement
Tender Platform for the award of contracts.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YD9S
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Die Vergabekammern des Bundes
Villemombler Straße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
E-Mail: [5]vk@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499-163

Internet-Adresse: [6]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as:

1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected;

2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;

3) complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the contracting
authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids;

4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the contracting authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
07/08/2019

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References

1. mailto:giz.ausschreibungen@fgvw.de?subject=TED
2. https://www.giz.de/
3. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YD9S/documents
4. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YD9S
5. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
6. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
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