Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2019032011112493201" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Technische Beratung und Konstruktionsberatung - DE-Eschborn
Technische Beratung und Konstruktionsberatung
Beratung im Tief- und Hochbau
Beratung im Bereich Infrastrukturen
Dokument Nr...: 130239-2019 (ID: 2019032011112493201)
Veröffentlicht: 20.03.2019
*
  DE-Eschborn: Technische Beratung und Konstruktionsberatung
   2019/S 56/2019 130239
   Bekanntmachung einer Änderung
   Änderung eines Vertrags/einer Konzession während der Laufzeit
   Legal Basis:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber/Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Kateryna Zwarg
   Telefon: +49 6196793160
   E-Mail: [1]kateryna.zwarg@giz.de
   Fax: +49 619679803160
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]http://www.giz.de
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Support, Supervision and Guidance of Design Works for the Development
   of Tender Documents in the Republic of Moldova
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81201908
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   71310000
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Water Supply and Sanitation (WSS)
   Los-Nr.: 1
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   71311000
   71311300
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Different locations throughout the Republic of Moldova.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung zum Zeitpunkt des Abschlusses des
   Vertrags:
   The IC will support, supervise and guide the NCs during the elaboration
   of designs and the drafting of tender documents for the implementation
   of 9 WSS construction measures. Feasibility Studies (FS) for all WSS
   projects were completed in 2016 and revised in 2017 and will serve as a
   technical basis.
   The service of support, supervision and guidance will be facilitated
   through 3 concise field visits for each construction measure to the
   respective design teams in Moldova. GIZ considers up to 25 days
   altogether for each construction measure.
   The first visit will be conducted shortly after commencement of the NC
   assignments. The IC will act as supervisor to the NC and shall thus
   ensure the development of suitable, adequately founded concept designs;
   potentially existing faults have to be eliminated.
   The second visits will be conducted as midterm reviews and will provide
   the possibility of guiding the projects development and make sure the
   design teams are still on the right track. Close supervision and
   guidance for the elaboration of specifications, drawings and BoQs will
   have to be conducted during these missions.
   The third guiding visits will be conducted in order to finalize the
   tender documents for the particular construction measures. At the end
   of the assignment, a complete set of tender documents (ready to tender)
   shall be approved and available for each construction measure.
   The ICs will work under the supervision of department G230 at GIZ and
   will report the level of elaboration of each construction measure after
   each field mission accordingly. The IC will confirm to G230 the
   availability of a completed set of tender documents for each
   construction measure under their responsibility. The internal approval
   for each measure will be awarded according to reports received from the
   IC.
   The assignments do certainly have a significant capacity development
   component, but the main focus is on the development of quality tender
   documents.
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung, des dynamischen
   Beschaffungssystems oder der Konzession
   Beginn: 01/04/2018
   Ende: 28/02/2019
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
   Projektnummer oder -referenz:
   CRIS No. ENPI/2017/386-447
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Bekanntmachung einer Auftragsvergabe in Bezug auf diesen Auftrag
   Bekanntmachungsnummer im ABl.: [3]2018/S 077-172279
   Abschnitt V: Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe
   Auftrags-Nr.: 81201908
   Los-Nr.: 1
   Bezeichnung des Auftrags:
   Water Supply and Sanitation (WSS)
   V.2)Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe
   V.2.1)Tag des Abschlusses des Vertrags/der Entscheidung über die
   Konzessionsvergabe:
   09/04/2018
   V.2.2)Angaben zu den Angeboten
   Der Auftrag/Die Konzession wurde an einen Zusammenschluss aus
   Wirtschaftsteilnehmern vergeben: ja
   V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs
   Fichtner Water and Transportation GmbH
   Stuttgart
   Deutschland
   NUTS-Code: DE111
   Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: nein
   V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs
   Fichtner Environment S.R.L.
   Bucharest
   Rumänien
   NUTS-Code: RO321
   Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: nein
   V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses/der Konzession (zum Zeitpunkt
   des Abschlusses des Auftrags;ohne MwSt.)
   Gesamtwert der Beschaffung: 132 288.00 EUR
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Straße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [4]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse: [5]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   A. According to Section 160, Paragraph 3 Sentence 1 Act against
   Restraint of competition (Competition Act GWB), application for the
   review proceeding is inadmissible if:
   1) The applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for the
   review proceeding and has not submitted a complaint to the contracting
   entity within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to Section 134, Paragraph 2 GWB remains unaffected;
   2) Complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the contracting entity at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids;
   3) Complaints of infringements of contract award regulations that 1st
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   contracting entity at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids;
   4) More than 15 calendar days have expired since receipt of the
   notification from the contracting entity that it is unwilling to
   redress the complaint.
   B. Sentence 1 does not apply in case of an application to determine the
   invalidity of the contract in accordance with Section 135, Paragraph 1
   (2). Section 134, Paragraph 1, Sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Straße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [6]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse: [7]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   15/03/2019
   Abschnitt VII: Änderungen des Vertrags/der Konzession
   VII.1)Beschreibung der Beschaffung nach den Änderungen
   VII.1.1)CPV-Code Hauptteil
   71310000
   VII.1.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   71311000
   71311300
   VII.1.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Different locations throughout the Republic of Moldova.
   VII.1.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The entire assignment will be conducted in several short-term missions
   to each construction measure. The International Consulting Firm (IC)
   will work closely together with the National Consultant (NC) to ensure
   the application of national and international standards during planning
   process. The IC shall support the NC with the development of the
   technical design and tender documents for the implementation of 10 WSS
   construction measures. The IC together with the National Expert of the
   MLPS Project shall provide support and advice to NC.
   In this regard the IC shall bring-in experiences towards modern and
   efficient planning and building methods. The assignment and the
   planning procedure involves the passing of different approval steps.
   These approvals are part of the obligatory GIZ-procedures related to
   the Mandatar-Function, assumed by the GIZ Construction unit G230. The
   adjusted approval steps have been identified as follows:
   Stage 01: Inception Report: comparing of contracted ToR with real
   situations and adjustments.
   (After commencement of the design contracts it became clear that,
   compared to the feasibility studies, significant increases of the
   planning efforts occurred and had to be approved);
   Stage 02: Preliminary Design: designing of overall system
   configuration, defining the general framework of the single
   construction measure;
   Stage 03: Functional Design: optimisation of parameters;
   Stage 04: Detailed Design/technical Tender Documents: development of
   detailed solutions for particular technical challenges, detailed
   drawings, technical specifications of the different components,
   dimensions, sections, elevations, bill of quantity, price estimation,
   description of the construction measure, work schedule.
    the IC will provide monthly reports displaying time sheets of
   experts, statement towards the general situation, table displaying
   planning status of all construction measures including brief comments,
    the development of the technical tender documents will follow
   national standards (where appropriate and possible, EU standards shall
   be applied).
   The ICs assignment will be conducted, equally for each construction
   measure in the 4 missions/periods mentioned above, whereas it could be
   reasonable to shift expert time flexibly from one measure to another
   depending on work volume and the performance of the NC (bundling of
   missions).
   The IC will accompany the NC and provide support in all arising
   questions concerning the development of the tender documents. According
   the GIZ regulations the above mentioned approvals have to be achieved
   by the NC in order to continue with the work.
   VII.1.5)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung, des dynamischen
   Beschaffungssystems oder der Konzession
   Beginn: 01/04/2018
   Ende: 30/09/2019
   VII.1.6)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses/der Konzession (ohne MwSt.)
   Gesamtwert des Auftrags/des Loses/der Konzession: 182 238.00 EUR
   VII.1.7)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs
   Fichtner Water and Transportation GmbH
   Stuttgart
   Deutschland
   NUTS-Code: DE111
   Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: nein
   VII.1.7)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs
   Fichtner Environment S. R. L.
   Bucharest
   Rumänien
   NUTS-Code: RO321
   Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: nein
   VII.2)Angaben zu den Änderungen
   VII.2.1)Beschreibung der Änderungen
   Art und Umfang der Änderungen (mit Angabe möglicher früherer
   Vertragsänderungen):
   Due to unforeseen additional services and the unexpected poor condition
   of the Terms of reference (ToR) of National designers it was assumed
   necessary to insert a 4th approval step and to prolong the contract
   till 30.9.2019.
   VII.2.2)Gründe für die Änderung
   Notwendigkeit der Änderung aufgrund von Umständen, die ein öffentlicher
   Auftraggeber/Auftraggeber bei aller Umsicht nicht vorhersehen konnte
   (Artikel 43 Absatz 1 Buchstabe c der Richtlinie 2014/23/EU, Artikel 72
   Absatz 1 Buchstabe c der Richtlinie 2014/24/EU, Artikel 89 Absatz 1
   Buchstabe c der Richtlinie 2014/25/EU)
   Beschreibung der Umstände, durch die die Änderung erforderlich wurde,
   und Erklärung der unvorhersehbaren Art dieser Umstände:
    due to unexpected late conclusion of the design contracts
   International Consultant could not work at full capacity from the
   beginning,
    the contracts with National Consultants were based on Feasibilities
   Studies from year 2015, which turned out to be incomplete. This
   resulted in contract amendments with National Consultants and now with
   International Consultant,
    poor quality of the design ToR required time-consuming loops with the
   Contracting Authority to adjust ToR to the real requirements.
   VII.2.3)Preiserhöhung
   Aktualisierter Gesamtauftragswert vor den Änderungen (unter
   Berücksichtigung möglicher früherer Vertragsänderungen und
   Preisanpassungen sowie im Falle der Richtlinie 2014/23/EU der
   durchschnittlichen Inflation im betreffenden Mitgliedstaat)
   Wert ohne MwSt.: 132 288.00 EUR
   Gesamtauftragswert nach den Änderungen
   Wert ohne MwSt.: 182 238.00 EUR
   [BUTTON] ×
Direktlinks
   HTML ____________________
   PDF ____________________
   XML ____________________
   [BUTTON] Schließen
References
   1. mailto:kateryna.zwarg@giz.de?subject=TED
   2. http://www.giz.de/
   3. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:172279-2018:TEXT:DE:HTML
   4. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
   5. http://www.bundeskartellamt.de/
   6. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
   7. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau