Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2019012209255691342" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Beaufsichtigung der Bauarbeiten - DE-Eschborn
Beaufsichtigung der Bauarbeiten
Dokument Nr...: 31535-2019 (ID: 2019012209255691342)
Veröffentlicht: 22.01.2019
*
  DE-Eschborn: Beaufsichtigung der Bauarbeiten
   2019/S 15/2019 31535
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Legal Basis:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Telefon: +49 6196793160
   E-Mail: [1]kateryna.zwarg@giz.de
   Fax: +49 619679803160
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
   I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY6G/document
   s
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
   [4]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY6G
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: International Development Cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81235713-MLPS Moldau-Construction Supervision
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81235713
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   71247000
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   Site supervision, quality management and quality assurance for 18
   construction sites, from which 10 sites are concerned with Water Supply
   and Sanitation (WSS) and 8 sites are concerned with Energy Efficiency
   (EE) located in the Republic of Moldova (RM).
   The service to be delivered will demand a high level of flexibility
   from the winning firm, because the 18 sites will be in different stages
   of completion and are distributed throughout the country. Travelling
   will be required. The service will contain the allocation of 1
   international and 2 national construction expert during the
   implementation period of 20 months, international expert 20 months,
   national experts little less. Experts shall be very experienced and
   familiar with the task, expertise (WSS  EE) shall be shared between
   the 2 national experts. In addition to the long-term expert, short-time
   experts will be required, national and international, according to the
   need of the project (6 months for each has been estimated for the
   tender).
   Administrative costs for the consulting services like transport,
   office, accommodation, etc. will be within the responsibility of the
   consultant.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   00000 MOLDOVA.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   RM received co-financing from the EU Delegation, from which the
   above-mentioned construction investments in communal infrastructure
   will be financed. The measures were selected by the project and
   developed from national designers, with support of international
   experts, up to a stage "ready to tender". The tender processes are at
   different stages, first construction activities will start in August
   2019, and end of construction activities will be July 2021.
   The project is implemented within a complex system considering several
   stakeholders like the Financing Institution (EU Commission), Regional
   Development Agencies (RDA), local beneficiaries and GIZ as implementing
   institution. In this multi-actors scenario, the consultant plays an
   important role when it comes to technical implementation. GIZ is
   responsible for sustainability and functionality of all 18 measures and
   is looking for a partner with strong experiences in physical
   implementation in the construction sectors towards the 2 sectors, WSS
   and EE.
   The consultant will work under the supervision of "Group G230 Bauen in
   der Internationalen Zusammenarbeit". The consultant will ensure the
   correct implementation of the respective measures. He will work closely
   together with the contracting authorities, which are the RDAs and the
   representatives of the benefitting communities. In this cooperation
   system, the consultant will report regularly to G230. The consultant
   will observe all construction activities and reports on regular basis
   to G230. He will ensure quality during implementation and the
   compliance of the construction activities with detailed planning, BoQs
   and tender documents. The consultant will be involved in and has to
   verify all deviation from planning, any change orders or supplements
   and amendments. Focal point in the setting will be the representative
   of G230, whose approvals will be required in all important steps,
   starting from changes order to final handing-overs. Those approval will
   be based on report and recommendations given from the consultant.
   Capacity development in not a main component of this contract. It will
   be handle by other intervention areas. The main focus of the requested
   services is clearly the implementation of the 18 construction measures.
   To give the bidder a approximative volume of implementation amount,
   investments for 1 of the 18 construction measures will differ from
   approximately 300 000 EUR to 2 500 000 EUR. Physical construction
   implementation which sums currently up approximately 32 000 000 EUR.
   GIZ received a commission from the commissioning party until 12.3.2021.
   The consultants entitlement is initially confined to those services
   rendered prior to that date. Should the commissioning party not prolong
   the commission with GIZ, this contract shall be limited to the range of
   services provided until that point of time.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Beginn: 01/08/2019
   Ende: 31/07/2021
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   GIZ reserves the right to prolong the contract with successful bidder
   according to the criteria described in clause 4.4 of the contract
   draft.
   II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
   Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
   Geplante Mindestzahl: 3
   Höchstzahl: 5
   Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:
   A selection will be made under all eligible participants based on the
   criteria defined in Grid for assessing the eligibility of consulting
   firm, section B.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
   Projektnummer oder -referenz:
   ENI/2017/391-480
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   1) Trading name and address, commercial register number;
   2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
   123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
   apply;
   3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;
   4) Association clause if applicable.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) Average annual turnover for the last 3 years at least 1 000 000 EUR;
   2) Number of employees as at 31.12 of the previous year at least 12
   persons.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) At least 5 reference projects in the technical field site
   supervision and at least 3 reference projects in the region Eastern
   Europe (Belarus, Bulgaria, Czech Republic, Hungary, Poland, Republic of
   Moldova, Romania, Russian Federation, Slovakia, Ukraine) in the last 3
   years;
   2) The technical assessment is only based on reference projects with a
   minimum commission value of 200 000 EUR.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   Die Erbringung der Dienstleistung ist einem besonderen Berufsstand
   vorbehalten
   Verweis auf die einschlägige Rechts- oder Verwaltungsvorschrift:
   Civil engineers or architects, who are permitted to hold the job title
   "architect" or "civil engineer" according to the respective laws of the
   country of registration (§75 VgV). GIZ reserves the right to demand the
   proof for this requirement from the successful bidder before signing
   the contract.
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Verhandlungsverfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
   Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
   der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
   Verhandlungen durchzuführen
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 19/02/2019
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   Tag: 07/03/2019
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   Aufträge werden elektronisch erteilt
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YY6G
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Die Vergabekammern des Bundes
   Villemombler Straße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 2289499-0
   E-Mail: [5]vk@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse: [6]https://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to article 160, section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
   as:
   1) The applicant has identified the claimed infringement of the
   procurement rules before submitting the application for review and has
   not submitted a complaint to the contracting authority within a period
   of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to article 134,
   section 2 remains unaffected;
   2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
   the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
   latest by the expiry of the deadline for the application or by the
   deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;
   3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
   evident in the tender documents are not submitted to the contracting
   authority at the latest by the expiry of the deadline for application
   or by the deadline for the submission of bids;
   4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the contracting authority that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with article 135, section
   1 (2). Article 134, section 1, sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   18/01/2019
   [BUTTON] ×
Direktlinks
   HTML ____________________
   PDF ____________________
   XML ____________________
   [BUTTON] Schließen
References
   1. mailto:kateryna.zwarg@giz.de?subject=TED
   2. https://www.giz.de/
   3. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY6G/documents
   4. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY6G
   5. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
   6. https://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau