(1) Searching for "2018102009443633568" in Archived Documents Library (TED-ADL)
Ausschreibung: Wirtschaftshilfe an das Ausland - DE-Eschborn
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 462715-2018 (ID: 2018102009443633568)
Veröffentlicht: 20.10.2018
*
DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
2018/S 203/2018 462715
Auftragsbekanntmachung
Dienstleistungen
Legal Basis:
Richtlinie 2014/24/EU
Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Eschborn
65760
Deutschland
Kontaktstelle(n): Leinemann Partner Rechtsanwälte mbB
E-Mail: [1]giz@leinemann-partner.de
Fax: +49 6974093874
NUTS-Code: DE71A
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: [2]www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[3]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YYDD/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[4]https://www.dtvp.de/Center/notice/CXTRYY6YYDD
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation
Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
81232659 Improving the Innovative Ecosystem and Boost Start-up
Creation in Albania
Referenznummer der Bekanntmachung: 81232659
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75211200
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:
This invitation to tender will provide services aiming to build
linkages within the Albanian innovation ecosystem, regionally amongst
the Western Balkan Six countries and internationally towards the
improvement of the Albanian innovative eco-system and boosting
start-ups creation in Albania in the context of an European Union
co-financed component under the program "Sustainable economic and
regional development, promotion of employment and vocational education
and training in Albania" (short: ProSEED). The program is managed by
the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
on behalf of the Federal Ministry for Economic Cooperation and
Development (BMZ) and the EU.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:
Albania
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
The Provider is required to offer services aiming at building linkages
within the Albanian innovation ecosystem, regionally amongst the
Western Balkan Six (WB6) countries (Albania, Bosnia and Herzegovina,
Croatia, Macedonia, Montenegro, and Serbia) and internationally towards
the improvement of the Albanian innovative eco-system and boosting
start-ups creation in Albania in the context of an European Union (EU)
co-financed component under the program "Sustainable economic and
regional development, promotion of employment and vocational education
and training in Albania" (short: ProSEED). The program is managed by
the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
on behalf of the Federal Ministry for Economic Cooperation and
Development (BMZ) and the EU. The aim of the overall project is: To
improve the employment situation of workers and the self-employed,
especially young people, in the Albanian labor market.
As part of the implementation of ProSEED, an additional component on
the innovation eco-system in Albania was identified and formulated in
2018 commissioned by the EU under the framework of the Instrument of
Pre-Accession Assistance (IPA II). Via indirect management, the EU has
entrusted the implementation of Component 3 of its IPA 2017 Action
Programme for Albania "EU support to a tourism-led model for Local
Economic Development" to the GIZ (Lead Organisation) and the Swedish
International Development Cooperation Agency (Sida) (Co-Delegatee). The
specific outcome of said component is: To improve the innovative
eco-system and boost start-ups creation in Albania" with 2 results to
achieve:
R1: Improved accelerators/ incubators facilities for supporting
start-ups
R2: Improved access to finance for innovative start-ups
In order to achieve the above-mentioned outcome, the intervention is
structured in 3 result areas:
(i) Strengthening capacity for innovation among the innovation
ecosystem actors;
(ii) Building linkages within the Albanian innovation ecosystem and
internationally and
(iii) Funding innovative start-ups and innovation service providers.
In this context, GIZ is seeking to procure high-quality consultancy
services to support the implementation of Result Area 2 ("linkages")
through 3 work packages:
Work package 1: Strengthening the national innovation ecosystem.
Under work package 1, the service provider is required to provide
technical assistance to strengthen the national innovation ecosystem in
Albania by facilitating linkages between the triple-helix actors and
develop an organized network that intensifies the overall collaboration
between start-ups and academia, existing businesses and innovation
service providers.
(App. 40 % of overall project scope over project duration).
Work package 2: Integration into the Regional Innovation Ecosystem.
Under work package 2, the service provider is required to facilitate
the integration into the regional innovation ecosystem by establishing
regional linkages, integrating the Albanian actors into existing
(formal and informal) networks at the regional WB6 level.
(20 % of overall project scope over project duration)
Work package 3: European Connect.
Under work package 3, the service provider is required to connect the
Albanian innovation ecosystem with European innovation hubs, thus
ensuring closer integration with the EU by creating access to networks
that provide mentoring, trainings and lessons learnt.
(App. 40 % of overall project scope over project duration).
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Beginn: 29/04/2019
Ende: 31/08/2021
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:
GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 3
Höchstzahl: 5
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:
The assignment will only be entrusted to companies with the required
expertise and capacity (eligible companies), which meet the criteria
listed in the document "Request to participate and Eligibility
declaration by applicants (Call for competition)", and which are not
excluded under the terms of Sections 123 or 124 of the German Act
against Restraints of Competition (GWB), or who can prove restoration
of their integrity in line with Section 125 of the same act.
If there is a previously announced limit to the number of applicants,
an assessment will be carried out according to the relevant evaluation
scale included in the tender documents.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:
GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:
Instrument for Pre-accession Assistance II (CTR:2018/400-907)
II.2.14)Zusätzliche Angaben
Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
1) Trading name and address, commercial register number;
2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply;
3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;
4) Association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
1) Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial
years (last-but-4 financial year can be included in case of invitation
to tender held within 6 months of end of last financial year);
2) Declaration on the number of employees as at 31.12 of the previous
year.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
1) Average annual turnover for the last 3 years at least 480 000,00
EUR;
2) Number of employees as at 31.12 of the previous year at least 6
persons.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
It is necessary to provide references in the technical field
"networking building + management, innovation consulting, developing
start-up ecosystems" with a minimum commission value of 100 000,00 EUR.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
1) At least 4 reference projects in the technical field "networking
building + management, innovation consulting, developing start-up
ecosystems" and at least 2 reference projects in the region Europe in
the last 3 years;
2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 100 000,00 EUR.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks
schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu
verhandelnden Angebote
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
Verhandlungen durchzuführen
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 21/11/2018
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 06/12/2018
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:
The communication with the bidders will only take place via GIZ
e-tendering platform (VMS).
Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YYDD
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Die Vergabekammern des Bundes
Villemombler Straße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
E-Mail: [5]vk@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499-163
Internet-Adresse: [6]www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as:
1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the Contracting Authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected;
2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the Contracting Authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;
3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the Contracting
Authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids;
4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the Contracting Authority that it is unwilling to
redress the complaint.
Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
18/10/2018
[BUTTON] ×
Direktlinks
HTML ____________________
PDF ____________________
XML ____________________
[BUTTON] Schließen
References
1. mailto:giz@leinemann-partner.de?subject=TED
2. http://www.giz.de/
3. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YYDD/documents
4. https://www.dtvp.de/Center/notice/CXTRYY6YYDD
5. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
6. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
The Office for Official Publications of the European Communities
The Federal Office of Foreign Trade Information
Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
|