Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2017081709080490738" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Wirtschaftshilfe an das Ausland - DE-Eschborn
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 323801-2017 (ID: 2017081709080490738)
Veröffentlicht: 17.08.2017
*
  DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
   2017/S 156/2017 323801
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Leinemann Partner Rechtsanwälte mbB (z. Hd. Herrn
   Rechtsanwalt Hendrik Kues)
   Telefon: +49 69740938-73
   E-Mail: [1]giz@leinemann-partner.de
   Fax: +49 69740938-74
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
   I.2)Gemeinsame Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]www.giz.de/ausschreibungen-dienstleistungen
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
   Leinemann Partner Rechtsanwälte mbB
   Eschersheimer Landstraße 6
   Frankfurt am Main
   60322
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Hendrik Kues
   E-Mail: [4]giz@leinemann-partner.de
   NUTS-Code: DE712
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [5]https://www.leinemann-partner.de
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten
   Kontaktstellen
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: development cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81214964  Health Sector Employment Promotion and Mental Health and
   Psychosocial Support (MHPSS) in Syria.
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   75211200
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The German Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) has
   commissioned GIZ to implement the project Health Sector Employment
   Promotion and Mental Health and Psychosocial Support (MHPSS) in Syria.
   The project will concentrate on five provinces in the hands of the
   moderate opposition: Aleppo, Idlib, Hama, Latakia and Daraa. Its
   approach will combine meeting direct needs with capacity-building
   elements in the health sector and MHPSS. In Field of activity 1, the
   salaries of medical and administrative staff in the health sector will
   be paid in order to secure jobs to maintain health care in the five
   provinces. With flanking capacity development measures, the project
   will strengthen sustainable capacities in the health sector and broaden
   the range of available treatments. Field of activity 2 will concentrate
   on the basic and continuing education, training, and employment of
   community social workers and medical staff in psychosocial support and
   psychotherapeutic treatment.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Turkey.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The Firm of Consultants shall, in close collaboration with the local
   NGO Syrian Bright Future and/or possibly up to five other local NGOs,
   and other relevant MHPSS actors as needed:
    elaborate cultural and context-sensitive psychosocial/
   psychotherapeutic counseling approaches (which are so far
   non-existent),
    develop curricula for the planned trainings and continuing education
   and training modules in the fields of psychosocial and
   psychotherapeutical support,
    develop a capacity development plan in fields mentioned above,
    design, organize and facilitate quarterly staff care events in
   Turkey,
    develop a detailed supervision plan for remote (Internet-based) and
   face-to-face supervision/ coaching to be jointly implemented by the
   Firm of Consultants and the local NGO(s).
   It is crucial that the curricula and training measures take into
   account cultural requirements for psychosocial wellbeing and coping as
   well as the conditions of the ongoing war that have an impact on
   prevalent syndromes and implementation modalities. The application of
   Do-No-Harm is expected. In addition, the Firm of Consultants is
   responsible to ensure the compliance with international standards and
   the quality criteria defined in the guidelines Mental Health and
   Psychosocial Support (MHPSS) in the context of the crises in Syria and
   Iraq.
   Besides the development and updating of the counseling approaches and
   curricula, the Firm of Consultants is responsible for the design,
   organization and facilitation of four staff care/ self-care events in
   Turkey. The meetings in Turkey (as a recreation space in a secure
   environment) shall provide room for knowledge transfer, self-reflection
   and discussion of traumatizing/ disturbing cases. If applicable, the
   experts shall support the trained staff to work as a multiplier in
   their respective institution (collegial counseling / self-care).
   In addition, the Firm of Consultants shall provide technical
   backstopping to the NGOs (counseling, guidance and supervision of the
   employees). This is carried out during the entire timeframe of the
   contract, mainly by telecommunication (WhatsApp, Skype, email,
   telephone etc.), but also by personal meetings in Turkey.
   As in every project, developments that may lead to difficulties in a
   later project phase and potentially negative impacts should be
   identified as quickly as possible. An efficient monitoring system must
   therefore be set up that allows our partner, the Firm of Consultants
   and GIZ to monitor project development and steer the project.
   The experts seconded by the Firm of Consultants must cooperate closely
   with the project officer responsible for the commission, who is
   responsible to BMZ for the German contribution and based in Gaziantep/
   Turkey.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 24
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   GIZ reserves the option to extend this contract up to 24 months.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   Within the framework of the basic project described in the terms of
   reference, GIZ reserves the right to supplement the contract for
   additional services of this type to the successful company in this
   procedure pursuant to the criteria listed in the terms of reference.
   Please refer to the terms of reference for further details.
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
    Evidence of Commercial register entry.
    In case of bidding consorita: Declaration by consortium.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
    Declaration concerning the average annual turnover in the last 3
   financial years.
    Declaration concerning the average number of employees in the last
   calender year.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   At least 2 reference Projects in the technical field MHPSS in the
   context of crisis with individual counsellung and at least 2 reference
   Projects in MENA in the last 3 years.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 25/09/2017
   Ortszeit: 14:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 25/09/2017
   Ortszeit: 14:10
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Str. 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[6]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition, application for re-examination is not permissible
   insofar as:
   1. The applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for
   re-examination and has not submitted a complaint to the commissioning
   party within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected;
   2. Complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the commissioning party at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids;
   3. Complaints of infringements of contract award regulations that 1st
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   commissioning party at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids;
   4. More than 15 calendar days have elapsed after receipt of the
   notification from the commissioning party that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Str. 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[7]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   14/08/2017
References
   1. mailto:giz@leinemann-partner.de?subject=TED
   2. https://www.giz.de/
   3. http://www.giz.de/ausschreibungen-dienstleistungen
   4. mailto:giz@leinemann-partner.de?subject=TED
   5. https://www.leinemann-partner.de/
   6. http://www.bundeskartellamt.de/
   7. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau