Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2017013109153935855" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Wirtschaftshilfe an das Ausland - DE-Eschborn
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 35437-2017 (ID: 2017013109153935855)
Veröffentlicht: 31.01.2017
*
  DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
   2017/S 21/2017 35437
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): dr. Marc Pauka
   Telefon: +49 69975822156
   E-Mail: [1]GCM@hfk.de
   Fax: +49 69975822225
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
   I.2)Gemeinsame Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]www.giz.de/ausschreibungen-dienstleistungen
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
   HFK Rechtsanwälte LLP
   60313
   Frankfurt
   60313
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Dr Marc Pauka
   E-Mail: [4]GCM@hfk.de
   NUTS-Code: DE712
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [5]www.hfk.de
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an folgende Anschrift:
   HFK Rechtsanwälte LLP
   Stephanstr. 3
   Frankfurt
   60313
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Herr Rechtsanwalt, Dr Marc Pauka
   E-Mail: [6]GCM@hfk.de
   NUTS-Code: DE712
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]www.hfk.de
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: development coorperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81208869  Country Manager Project Global Carbon Market.
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81208869
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   75211200
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The German Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation,
   Building and Nuclear Safety (BMUB) has commissioned Deutsche
   Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH to implement
   the project Global Carbon Market, hosting Carbon Market Units in
   Chile, India, and Uganda as well as in Germany. The objective of the
   assignment of this procurement by tender is for the Consultant to
   provide high quality, state-of-the-art advisory services and knowledge
   products in the field of Carbon Markets and New Market Mechanisms in a
   flexible, demand-driven manner. The scope of work can be divided into 3
   different categories: advisory services, knowledge product development
   and presentation of results.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Global, the exact locations for travel cannot be determined in advance.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The German government considers carbon markets as an important
   instrument within the international climate architecture. Emission
   trading allows emission reductions to take place where they are least
   expensive which helps making mitigation less costly overall. Carbon
   markets can therefore contribute to governments committing to more
   ambitious climate goals and the private sector making more
   climate-friendly investments.
   The BMUB has commissioned Deutsche Gesellschaft für Internationale
   Zusammenarbeit (GIZ) GmbH to implement the project Global Carbon
   Market, hosting Carbon Market Units in Chile, India, and Uganda as
   well as in Germany. The objective of this long-term international
   cooperation project is for public and private decision makers to have
   the capacity to use existing and new carbon market instruments for the
   implementation of nationally adapted climate activities. Further, the
   Carbon Market Units facilitate market access for German businesses,
   technology providers and project developers.
   Striving for excellence in providing the BMUB with state-of-the-art
   expertise, advisory services as well as high level knowledge products
   within the scope of this project, GIZ is seeking to engage a highly
   qualified consulting firm or a consortium of firms (the Consultant)
   to support the achievement of the project objectives.
   The objective of the assignment is for the Consultant to provide high
   quality, state-of-the-art advisory services and knowledge products in
   the field of Carbon Markets and New Market Mechanisms in a flexible,
   demand-driven manner.
   The scope of work can be divided into 3 different categories: advisory
   services, knowledge product development and presentation of results.
   a) Advisory services which will be delivered in the form of policy
   briefs, short technical papers, in-depth studies and detailed technical
   analyses.
   b) Knowledge product development which will be delivered in the form of
   power point presentations, articles, brochures and fact sheets.
   c) Presentation of respective results at selected events and occasions.
   The thematic fields of this Carbon Markets and New Market Mechanisms
   assignment can include:
    Carbon Pricing,
    (Linking of) Emission Trading Systems,
    Paris Agreement, in particular §6,
    Nationally Determined Contributions,
    Clean Development Mechanism,
    Joint Implementation,
    Programme of Activities,
    Standardised Baselines,
    Monitoring, Reporting and Verification,
    Environmental Integrity and Accounting,
    Results-based Finance,
    Climate Finance, including the Green Climate Fund,
    Sustainability evaluation.
   GIZ will determine the specific thematic fields which shall be covered
   by the Consultant in a flexible manner during the term of this
   assignment.
   The Consultant is expected to deliver the following products and
   services:
    4 policy briefs or technical input papers.
    3 in-depth studies.
    1 detailed technical analysis including data collection.
    4 knowledge products such as fact sheets, brochures, articles, power
   point presentations.
    Take part and give input in up to 5 events upon request of GIZ.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 13
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   (1) declaration on the Commercial Register, if the applicant or the
   member of the consortium is registered;
   (2) declaration on the personal situation of the applicant or the
   member of the consortium, consisting of:
   (a) declaration on the absence of the mandatory grounds of exclusion as
   per section 123 Act against Restraints of Competition (Competition Act
    GWB) or on the remedial actions and the measures;
   (b) declaration on the absence of the optional grounds of exclusion as
   per section 124 GWB or on the remedial actions and the measures.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   (1) declaration on the average annual turnover for the last 3 financial
   years (last-but-four financial year can be included in case of
   invitation to tender held within six months of end of last financial
   year),
   (2) declaration on the employees of the applicant or the member of the
   consortium as of 31.12.2016.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   For (1): at least 600 000 EUR (net) for the applicant or the
   consortium;
   for (2): at least 13 employees for the applicant or the consortium.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   Declaration on reference projects of the applicant or the member of the
   consortium in the technical field of carbon markets, emission trading,
   flexible mechanisms of the Kyoto protocol, §6 of the Paris Agreement,
   MRV. There are particular to provide the information to the project
   title, the client, the period, the contract value in EUR and the
   country.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   At least 10 projects in the technical field mentioned above. All
   reference projects must have been provided within the last 3 years with
   a minimum commission value of at least 100 000 EUR (net).
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 03/03/2017
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 15/05/2017
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 06/03/2017
   Ortszeit: 12:00
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   (1) An application is only possible using the required documents
   provided by the contracting authority (compare I.3) of this notice
   communication ). The documents must be completed in English. Formless
   applications will not be considered. The documents must be submitted
   together in triplicate, on time and locked.
   (2) Consortia must already apply as consortia. The subsequent formation
   of a consortium is not possible. Consortia have to provide the required
   information for every member. They have to mark this information
   accordingly, designate a lead partner and authorise this member to
   represent the consortium and receive payments for all members in
   discharge of the liability for the contracting authority. A formal
   agreement to this effect must be signed by each member of the
   consortium and attached to the request to participate.
   (3) The procurement documents are available for unrestricted and full
   direct access, free of charge,
   at:[8]https://www.giz.de/en/workingwithgiz/bidding_procurement.html. On
   this page you have to select current public tenders for services above
   EU threshold and look for the transaction number 81208869 to get to
   the documents.
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
   Villemomblerstraße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [9]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[10]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to section 160, paragraph 3 sentence 1 Act against Restraint
   of Competition (Competition Act GWB), application for the review
   proceeding is inadmissible if:
   1. the applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for the
   review proceeding and has not submitted a complaint to the contracting
   entity within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to section 134, paragraph 2 GWB remains unaffected,
   2. complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the contracting entity at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids,
   3. complaints of infringements of contract award regulations that 1st
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   contracting entity at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids,
   4. more than 15 calendar days have expired since receipt of the
   notification from the contracting entity that it is unwilling to
   redress the complaint.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
   Villemomblerstraße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [11]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[12]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   27/01/2017
References
   1. mailto:GCM@hfk.de?subject=TED
   2. https://www.giz.de/
   3. http://www.giz.de/ausschreibungen-dienstleistungen
   4. mailto:GCM@hfk.de?subject=TED
   5. http://www.hfk.de/
   6. mailto:GCM@hfk.de?subject=TED
   7. http://www.hfk.de/
   8. https://www.giz.de/en/workingwithgiz/bidding_procurement.html
   9. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  10. http://www.bundeskartellamt.de/
  11. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  12. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau